Thursday, May 30, 2013

Walking in the street

Photographer: Charlotte Swan

Energy, dynamism, beauty, freshness... That's my way to describe Toulouse, a city that I admire, with all its surprises, all the details into each street, a marvel. A different city. I don't show you that kind of pictures often but I like the idea of stole a piece of life, a moment which is in the past yet and which stays into my camera. That's how I wanted to  present my city and my passion. Enjoy

Ton énergie, ton dynamisme, ta beauté, ta fraîcheur... Voilà comment je te décris Toulouse, une ville que j'admire par ses surprises, chaque détail, chaque rue, une merveille. Une ville pas comme les autres. Je ne montre pas souvent de photos d'instants mais j'aime beaucoup le charme d'une fraction de seconde de vie volée, capturée sans que personne ne s'en aperçoive, cet instant qui fait déjà parti du passé et qui pourtant reste gravé sous mes clichés. Petite description de ma ville et de ma vision de la photo. Enjoy






2 comments:

  1. wow! the second picture is truly beautiful!:) I've never been to Toulouse, but I'd love to visit it one day!

    www.lorietta.cz

    ReplyDelete
    Replies
    1. The second one is my favourite too. Toulouse is an amazing city, especialy for students, there is a lot of foreign students with the Erasmus program. I am sure you'll like it if you come.

      Delete